Interlandweekend 25 en 26 juni 2022, Den Haag

Op zaterdag 25 en zondag 26 juni 2022 is de Sportcampus Zuiderpark in Den Haag het decor van een interlandweekend voor alle nationale teams. De kaartverkoop voor de wedstrijden van TeamNL Korfbal en Talent TeamNL Korfbal op zondag 26 juni is inmiddels gestart.

Voor TeamNL Korfbal is het duel met België op zondagmiddag de laatste krachtmeting in aanloop naar de World Games in Birmingham, Alabama (VS).

Talent TeamNL Korfbal bereidt zich voor op het EK U21 van 2022 (data en locatie nog onbekend). In aanloop naar het toernooi wordt op Papendal toegewerkt naar een definitieve selectie van – afhankelijk van de toernooireglementen – 7 om 7 of 8 om 8.

Nederland U17 is in voorbereiding op de Korfball World Cup U17, die 2 en 3 juli 2022 in Eindhoven gespeeld wordt.

De namen van alle nationale selecties vind je hier en in de Korfbal Events app, waarin je ook de namen van de speelsters en spelers van de andere deelnemende teams vindt.

Het programma

Zaterdag 25 juni:
17.00 uur Nederland U17 – Team Haagse selectie
18.45 uur Nederland U19 – Duitsland U21
20.30 uur Talent TeamNL Korfbal – België U21

Zondag 26 juni:
10.30 uur Nederland U17 – Duitsland U21
12.15 uur Nederland U19 – België U19
14.30 uur TeamNL Korfbal – België
16.15 uur Talent TeamNL Korfbal – Suriname

De wedstrijden van zondag zijn ook te volgen via een livestream, deze vind je hier.

Informatie, bereikbaarheid en kaartverkoop
De wedstrijden op zaterdag en die op zondagochtend zijn gratis te bezoeken. De kaartverkoop voor de wedstrijden van TeamNL Korfbal en Talent TeamNL Korfbal op zondag 26 juni is inmiddels gestart, tickets koop je hier.

Wegens beperkte parkeermogelijkheden rondom het Zuiderpark, raden wij je aan om met het openbaar vervoer naar Sportcampus Zuiderpark te komen.

Met de trein
Sportcampus Zuiderpark is goed te bereiken met de trein. Vanaf de stations Den Haag Centraal en Den Haag Holland Spoor kun je verder reizen met de tram en bus van HTM naar het Zuiderpark. Pak tram 9 richting Vrederust, tram 16 richting Wateringen of bus 26 richting Zuiderpark.

Met de bus
Vanaf de achterzijde van station Den Haag Holland Spoor, aan de Lage Waldorpstraat, vertrekt bus 26 richting het Zuiderpark.

Met de tram
Vanaf Den Haag Centraal Station en Den Haag Holland Spoor vertrekken tram 9 (Vrederust) en tram 16 (Wateringen) richting het Zuiderpark.

Met de fiets
Bij Sportcampus Zuiderpark zijn voldoende fietsenstallingen.

Parkeren
De beste manier om naar Sportcampus Zuiderpark te komen is met het openbaar vervoer. Reis je toch met de auto, maak dan gebruik van één van de vele P+R locaties in Den Haag om vervolgens met het openbaar vervoer verder te reizen naar het Zuiderpark. Klik hier voor een overzicht van de P+R locaties in Den Haag.
Foto: Marco Spelten, Actiefotografie